onsdag 20 mars 2013

Musikvideo klar

Nu är musikvideon klar. Jag kan väl påstå att det gick måttligt bra, dock finns det mycket jag sulle vilja ändra på. Som exempel skulle  jag velat att vi la ner mer tid på den sista scenen, allt gick väldigt snabbt när vi filma den och vi kunde ha fått så mycket bättre vinklar och scener. Vi skulle även ha editat med hela gruppen för det blev lite delade tankar kring filmen vilket gjorde det svårt att alla skulle få som dem ville. Men det som jag blev riktigt bra med videon var alla vinklarna, färgerna och miljöerna vi filmade i. Miljön i den första scenen kanske inte var något speciellt men i resten av filmen så var miljön väldigt vacker och den gjorde mycket till filmen. Tillexempel när vi slog sönder saker så stärktes det hela av det slitna, övergivna, trasiga och sönder graffade varuhuset. Det blev mer rått och känslorna inom personerna i filmen stärktes. Som jag skrev tidigare i texten så tyckte jag att även att färgerna blev väldigt bra. När vi lade till effekterna blev det hela mörkare och djupare. Känslorna av ilska och viss sorg stärktes även av detta. Det kanske blev mörkt på vissa scener när vi filmade inomhus men det blev som att personerna där var fast i ett mörker och sedan när de sprang utomhus kom dem från det. Det blev väldigt effektfullt. Men om jag ska lära mig något av detta så är det väl att vi skulle ha planerat bättre och tagit oss mer tid när vi filmade vissa scener.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar