tisdag 12 mars 2013

Musik video progress

Vi har nu kommit en bit på vägen när det gäller min, Mathias, Joels och Davids musikvideo. Våran video ska handla om tre pojkar (Jag, David och Joel) som alla på något sätt blir pushade till en gräns där    man måste släppa all ilska inom sig. Låten som vi valt är Linkins Park "One step closer" och den passar väldigt bra till ämnet. Så den känslan vi vill framkalla är den kokande ilskan inom dig som du bara altar och altar. Vi har redan filmat två av fem scener. De tre vi har kvar ska vi filma på torsdag och fredag och sedan ska vi edita det hela över helgen. 

De scenerna vi filmat är scen 2 och scen 3. Scen 2 handlar om en av de tre pojkarna (Joel) som får ett sms av sin tjej som vill göra slut med väldigt vulgära ord. Vi filmade den på en busshållplats vi universitetet nära Joel. Jag tror jag talar för alla när jag säger att det gick riktigt bra. Vi får till extremt många bra och olika vinklar. Det känns mer levande med alla olika vinklar.  

Scen 3 är när en av killarna (David) blir nedslagen i gamla stan av Mathias. När vi filmade den lekte vi lite med fågelperspektivet för att få David att se ynklig ut. Vi fick även med väldigt bra vinklar i den scenen. Det är något vi vill satsa på genom hela videon "Bra och olika vinklar". Miljön blev också bra i scenen. Vi filmade den i en smal gränd och husen där var väldigt färglada och vackra. 

Men som sagt så har vi bara tre scener kvar att filma och det känns väldigt bra. Samarbetet fungerar och alla r på samma sida när det gäller hur vi vill ha hela musikvideon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar