torsdag 13 december 2012

Kaskade bild 2



Här är mitt första exempel av bild 2. Jag gick mycket efter texten på denna bild eftersom jag ville ha lite mer variation på tolkningarna. Bilden är väldig mörk och med det vill jag få fram det lugna i låten. Det var inte som med den första bilden att man fick en känsla av ”happiness” när man hör den utan en lite mer lugnande känsla. Textbiten som gav mig den stora inspirationen till den här bilden var ”Dreams are shining finally they´re in reach”. Så det jag försökte göra var försöka översätta textfrasen till bildform. Så jag hade denna mörka bakgrund och sedan mitt i bilden hade jag försökt att skapa ”Dreams” med hjälp av att lägga in ljus och glada färger. Jag lade senare in en person där man bara såg benen. Jag försökte få till det som att man fick känsla att han blickade mot sina drömmar.

Jag märkte dock att bilden var väldigt liten och det blev dåligt när jag förstorade den så jag började om. Jag var inte nöjd med färgerna och de lysande neon sträcken längs benen och byggnaderna. Det passade inte riktigt till låten, det finns inte det där glada i den. Så jag raderade allt och förstorade bakgrunden. Jag lade även in nya ben och skugga till tolkningen. Sedan för att rätta till "drömmarna" i bilden så tog jag och lade till en sol och gröna träd. Allt annat i bilden är svart och grått så att träden och den blåa himmeln blev ett riktmärke i bilden. Man ville liksom dit, mot ljuset. Jag försökte med det skapa en koppling till "Dreams are shining". Med hjälp av benen och känslan att personen kollar mot sina drömmar kunde jag också få till att personen äntligen kunde nå dem "They´re finally in reach".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar