tisdag 23 oktober 2012

Estet antireklam: Moodboard

Min tanke bakom denna moodboard var att försöka väcka känslan att mänsikor alltid vill ha vad dom inte har, även om det inte spelar någon roll. Bara för att någon säger att denna sak är ny och jätte populär så villl alla plötsligt ha den, fast den kanske inte alls är så bra. Deras slogan var "Designed for humans" och jag tänkte att jag kunde vända lite på det. Det resulterade i "Designed for humans, they don´t even care if it is useless". Jag ville få fram lite att företaget kanske inte har gjort så mycket förändringar på trean jämfört med tvåan. Men ändå ville människor verkligen ha den eftersom den är ny, det är en trea istället för en två. Men det är det mina bilder ska föreställa. Den där lilla avundsjukan på dem som har något du inte har. Man vill ha det alla andra har. Det är en känsla som vi alla har, vi vill vara lite bättre och ha lite bättre saker. Vi kan till och med betala för onödigheter som är i detta fall en mobil. Min text längst upp på moodboarden beskriver det. Det behöver inte spela någon roll bara det är något nytt och mainstream.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar