lördag 15 september 2012

Tankar bakom Moodboarden


Min tanke med moodboarden var att försöka förmedla vilka sociala medier jag använder, hur jag använder dem och hur jag agerar på dem.  Jag har gjort vissa bilder svartvita och dem beskriver hur jag är som person/hur jag agerar på de sociala medier. Till exempel den bilden där huvudskådespelaren i filmen 300 skriker vill jag förmedla att jag kan vara ganska aggressiv i skype. Och kameran med ett ”No” framför vill jag förmedla att jag aldrig lägger upp bilder på facebook eller någon annan sida. Sedan har vi längst ner i högra hörnet David Guetta som lyssnar på musik och den bilden beskriver mig otroligt bra. Jag lyssnar alltid på musik vad jag än gör på datorn, till och med när jag pratar med andra. Jag använder då Soundcloud och Spotify som ni ser på mitt collage.

 Ni kan se att jag har med en bild på mobilen och den ska symbolisera att jag ofta använder de sociala medier på mobilen. Alltid när jag är på bussen till skolan och hem från så drar jag upp mobilen och sätter på Soundcloud eller Spotify och kollar lite Facebook.  Det är ju så lätt och effektivt med mobilen. Om man är ensam på bussen kan man ju börja chatta på facebook eller läsa lite roliga skämt på 9gag, det blir ju nästan ett litet beroende.

Sedan kommer vi till de spel loggorna på moodboarden. Det är CS:GO och Smite, båda spelen spelar jag dagligen med kompisar eller andra online. De är så otroligt roligt att spela online istället för att spela själv. Man vet liksom att det är någon annan som skjuter en istället för en programmerad BOT. Men med loggorna för spelen försökte jag beskriva att spel är en tar upp en stor del av min användning av sociala medier.

Man kan dra en enkel slutsats av det jag har skrivit. Jag använder sociala medier för underhållning, läsa nyheter, ta kontakt med personer och lyssna på musik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar